TRAVEL

Reminiscențe din Sao Miguel, Azore (partea a II-a)

Din păcate, nu prea am avut timp de blog în ultimele săptămâni. Am fost ocupată cu organizarea primei călătorii în cadrul Platformei Letmeflygirls în Sao Miguel (Azore), am organizat 3 offline-uri, dintre care unul la Chișinău, unul la București și altul la Hâncești. Ne-am întâlnit cu fetele, am povestit și am petrecut timp de calitate împreună, am fost în SUA de unde m-am întors 10 zile în urmă. Acolo am participat la cel mai mare târg de turism din Statele Unite unde au fost peste 6.000 oameni din toată lumea. A fost o experiență incredibilă unde am cunoscut oameni minunați, am explorat orașul Denver, dar și o părticică din frumosul stat Colorado. Am făcut câteva reportaje la PROTV-Moldova pentru emisiunea O seara perfectă, am pregătit vacanța în care plec peste 2 săptămâni, dar și a doua călătorie cu Letmeflygirls care va avea loc în Georgia la final de august. Mult de lucru, puțin timp 🙂

Haideți să vă mai povestească fetele din Letmeflygirls in Azore ce emotii au trăit (prima parte o găsiți aici)

Natalia

Până să descopăr arhipelagul Azores, recunosc sincer că nu știam nimic despre cele nouă insule care aparțin Portugaliei. Azores mi-a căzut tronc la inimă după ce am văzut un album foto pe facebook la un prieten care a călătorit în mijlocul oceanului Atlantic, chiar la începutul anului 2018. Am dat imediat la cautare pe google, pentru a afla unde este și ce reprezintă Azores. Întâmplător sau nu, dar peste puțin timp am văzut evenimentul creat de Diana Mocanu de la Let me fly girls. Nu m-am gândit mult și am confirmat plecarea în Azores.

Nu vreau să vă plictisesc cu texte lungi. Vă scriu doar câteva motive pentru care merită să mergeți pe insula Sao Miguel din Azores. Este cea mai verde țară pe care am văzut-o până acum. Verdele crud te copleșește pur si simplu. Pe lângă nuanțele de verde natural, Sao Miguel poate fi numită insula florilor și a lacurilor născute din vulcani. Acolo tot anul este vegetație și flori. Pentru cei pasionați de drumeții montane – Sao Miguel este locul potrivit, deoarece au munți nu foarte înalți, dar numai buni pentru o drumeție de aproximativ două ore. Tot în Azores am mâncat cel mai fin și gustos cașcaval cumpărat direct de la fabrica de brânzeturi din orașul Furnas. În Azores am găsit o plajă cu nisip negru pe malul oceanului Atlantic. Valurile oceanului m-au relaxat, nu mă săturam să le ascult – a fost un moment de suflet care m-a marcat. Azorenii sunt oameni calmi, relaxați și simpli. Au case mici, modeste, în culori deschise spre pastel și aranjate cu mult gust. Alt motiv pentru care merită să vizitați Azores sunt piscinele cu apă termală și gheizerele care țâșnesc din pământ.

Elena B.

Azores pare a fi un cel mai bine păstrat secret al Atlanticului, care m-a încântat cu verdele cel mai frumos, lacurile crater cu peisaje spectaculoase, izvoarele termale, oamenii prietenoși, cel mai gustos steak de vită, cel mai dulce ananas, și cel mai aromat ceai, direct de pe plantație.

Contrastul dintre albastrul oceanului cu peisajele verzi verzi m-a cucerit într-o bătaie de inimă. Într-o lume bine conectată, unde tot mai mulți oameni călătoresc, este foarte greu să găsești un loc cu atâta frumusețe neatinsă, și în același timp, sigură și prietenoasă. Chiar cred că e unul din acele locuri care va fi un boom ca destinație de călătorii în următorii ani.

Elena V.

Sa scriu impresiile despre Sao Miguel in cateva fraze, e exact cum a zis un localnic cand a aflat ca am venit sa vedem insula in 5 zile: “E ca o vizita la doctor”.
Ca sa redau frumusetea, minunile si trairile de acolo, e nevoie de mult mai mult…

Pentru mine a fost o surpriza sa gasesc o insula, a carei locatari abia ii vezi pe alocuri si sa fie atat de bine ingrijita, fiecare coltisor al ei, chiar si zonele salbatice. Pana si bovinele pasteau pe pajisti parca rupte din poveste.

O alta surpriza au fost drumetiile pe creasta unui vulcan adormit, plajele superbe formate din roci vulcanice sau nisip negru, piscinele naturale din lava in oceanul Atlantic si zona cu gheizere unde se simte un miros puternic de sulf.

Despre vegetatia bogata, in toate nuantele de verde, combinata cu azuriul apei oceanice si negrul rocilor vulcanice nu prea am cuvinte sau poze care sa descrie exact aceste peisaje.

Iar ceaiul servit direct in plantatie si ananasul proaspat cules au cu totul alt gust.
Si mancarea aici e fenomenal de buna.

Iar dupa zeci de kilometri de drumetii si sute de umblat cu masina, ce poate fi mai placut decat relaxarea in ape termale, in mijlocul naturii?!

Asta sigur e locul unde m-as intoarce oricand, singura sau cu cineva, acum sau la batranete…

Tatiana

Cu siguranta calatoria spre Sao Miguel a insemnat descoperirea unor sentimente proprii de stare bine, de fericire, de zen, pe care nu credeam sa le pot simti vreodata. Aceasta insula cucereste fara drept de rezistenta prin frumoasele ei peisaje naturale, divine si verzi care inca sunt acolo fara mari modificari umane si care inca nu sunt exploatate spre beneficiul economic. Açores este despre regasirea de sine, despre oameni calmi si simpli, despre armonia intre mancare si vin, despre iarasi acel verde care scalda ochii si despre acel albastru care te imbratiseaza oriunde.

Experienta din Letmeflygirls a fost unul din cele mai frumoase momente de pana acum, au fost acele zile percepute drept saptamani si oameni cu care legi prietenii pentru calatorii viitoare.

Eugenia

Am fost entuziasmata din prima clipa cand a fost creat grupul si am stiut ca va fi o aventura de neuitat, dar aceasta vacanta mi-a intrecut orice asteptare, a fost o experienta unica. Locuri si decor ca desprinse din poveste, companie minunata, bucate delicioase si amintiri frumoase pe o viata!

Cum am mai spus, aceasta calatorie mi-a ridicat mult standardele pentru vacante, nu stiu ce ar putea sa ma mai impresioneze la fel de mult 🙂

Am cunoscut fete minunate, am vazut Paradisul, am ras din inima, am mancat gustosenii si am baut vin bun…. O vacanta minunata si total diferita de celelalte pe care le-am avut pana acum!

Abia astept sa mai merg in calatoriile organizate de tine, Diana. Ai nota 10 de la mine pentru organizare, trasee, planificare. Pentru mine vei ramane Fata fara probleme, bravuta si descurcareata, frumoasa si desteapta! Te imbratisez cu drag si recunostinta.